Menu Close

Autorinis Kauno 1-osios muzikos mokyklos fortepijono mokytojo eksperto Domanto Miliaus seminaras Ariogalos skyriuje

Lapkričio 25 d. Raseinių meno mokyklos Ariogalos skyriuje vyko autorinis seminaras „Demokratinis ugdymas muzikos mokykloje: nuo atkūrimo iki kūrimo. Kajaus Mačikūno atvejis“, kurį vedė Kauno 1-osios muzikos mokyklos fortepijono mokytojas ekspertas, koncertmeisteris ekspertas, Kauno technologijos universiteto akademinio choro „Jaunystė“ koncertmeisteris Domantas Milius.

Seminaro metu buvo pristatyta asmeninė sėkmės istorija, kurioje atsispindi mokytojo ir mokinio abipusė pagarba, demokratiškais bendravimo ir bendradarbiavimo santykiais grįstas ugdymo procesas, mokytojo kantrybė laukiant geresnių mokinio pasiekimų ir lūžio taškas, kai mokinys pats dar nežinodamas kodėl rinkosi muzikos kelią, nesuprasdamas kodėl reikia įdėti nepaprastai daug darbo, laiko mokantis groti ir norint pasiekti aukštą muzikavimo lygį, staiga ima ir pamilsta muziką tiek, kad atsiveria ne tik kaip atlikėjas, bet ir kaip kūrėjas.

Labai svarbų vaidmenį tarp mokytojo ir mokinio atlieka tėvai, kurie išreikšdami palaikymą savo vaikui, kartu su mokytoju skatindami ir motyvuodami, nukreipia vaiką tinkama linkme, padeda suvokti savo siekius, tikslus. Visa tai ir dar daugybė kitų faktorių lemia sklandesnį mokymosi procesą, gebėjimą mokytis savarankiškai.

Neatskiriama ugdymo proceso dalis mokantis groti fortepijonu ar bet kokiu kitu instrumentu – tai muzikinis repertuaras. Nors puikiai žinoma, kad kasmet mokinys turi išmokti reikiamą kiekį atitinkamo žanro kūrinių, šių dienų realybė diktuoja visai kitas muzikinio repertuaro parinkimo aplinkybes. Mokiniai yra talentingi, gabūs, puikiai mokosi įvairius dalykus bendrojo lavinimo mokyklose, tačiau dažnai aktyviai dalyvauja užklasinėje veikloje, taip prarasdami daug laiko ir nespėdami paruošti atitinkamos programos meno (muzikos) mokykloje. Labai dažnai pasitaiko atvejai, kai mokytojas neteikia didelio dėmesio mokinio pageidavimams ir parenka tokius kūrinius, kuriuos mokinys mokosi per dideles kančias. Žinoma, mokytojas visada įvertina savo mokinio gabumus, atlikimo galimybes, tačiau didesnė kūrinio atlikimo sėkmė atsiskleidžia tuomet, kai mokinys groja tai kas jam patinka. Šioje vietoje mokytojui, renkant programą savo mokiniui, tenka užduotis parinkti ir pailiustruoti daugiau kūrinių, iš kurių mokinys galėtų pats išsirinkti sau artimiausią ir širdžiai mieliausią kūrinį. Tik tada kai įvyksta susikalbėjimas tarp mokytojo ir mokinio, muzikinio repertuaro atžvilgiu, galima tikėtis pažangos mokinio atlikime – technikoje, meninės interpretacijos pajautime, svarbiausia atsiranda didelė tikimybė, kad mokinys pradės rodyti norą mokytis, groti, koncertuoti ir net kurti. Seminaro metu papasakota sėkmės istorija, kurios veikėjai Kauno 1-osios muzikos mokyklos fortepijono klasės mokytojas ekspertas  Domantas Milius ir jo mokinys  Kajus Mačikūnas. Tai – puikus pavyzdys ir gyvas įrodymas, kad didelė mokytojo kantrybė, atsakingas požiūris į repertuaro parinkimą, reagavimas į mokinio pageidavimus, nuoširdus santykis su mokiniu bei jo tėvais, atvėrė kelius mokinio saviraiškai nuo lėtų ir sudėtingų žingsnelių mokantis groti fortepijonu iki meilės muzikai, kurios rezultatas, paties mokinio sukurtas koncertinis Etiudas „Vandenynas“ op. 1 c – moll. Kūrinys dėl savo kokybės sulaukė aukštų įvertinimų ir buvo išleistas leidykloje.

Nuoširdžiai dėkojame fortepijono mokytojui ekspertui už pasidalintą pedagoginę patirtį.

 

Alina Skirmantaitė – Ivoškienė, vyr. fortepijono mokytoja
Skip to content